vrijdag 10 februari 2017

Aansluiten van stroom

Sinds een paar dagen woon ik op mezelf en daarvoor moest ik een aantal dingen regelen voor de stroom. Ik ben erachter gekomen dat je op heel veel punten moet letten als je gaat verhuizen.

- Zo moet je bijvoorbeeld niet voor het duurste gaan, maar proberen om zo goedkoop mogelijk uit te komen.
- Alles zo goed mogelijk plannen zodat je niet gestrest raakt.
- Alles op tijd doen

Ik heb vroeg van tevoren contact opgenomen met de installatieservice. Dit is een bedrijf die over het stroom van een huis gaat.

veilig stroom aansluiten

Nadat ik gebeld had met het bedrijf besloot ik er voor om het zelf te doen, omdat ik genoeg tips heb gekregen om het zo veilig mogelijk te doen. Op een site kwam ik rond de 20 maatregelen tegen waar ik voor op moet passen om het veilig zelf te kunnen doen. Een paar van deze zijn:

- Werk nooit aan een elektrische installatie, waar nog spanning op staat. Schakel altijd de elektriciteit uit.
- Controleer met een deugdelijke spanningzoeker of u de juiste groep(en) heeft uitgeschakeld.
- Draag bij voorkeur isolerend schoeisel met rubberen zolen.
- Nooit werken met vochtige of natte handen.
- Gebruik goed geïsoleerd gereedschap.
- Pas op dat de isolatie van de draden niet wordt beschadigd bij het strippen.
- Verlengsnoeren mogen niet worden vastgelegd.
- Gebruik bij buitenwerk stevige of rubberen snoeren en rubberen stekkers.

Deze maatregelen lijken allemaal heel logisch toch? Maar geloof me, 90% van alle mensen die het zelf doen, doen alsnog heel erg veel dingen verkeerd waardoor het heel snel de verkeerde kant op kan gaan. Daarom is het belangrijk om altijd even de maatregelen door te nemen, of een elektriciteit gerelateerd bedrijf belt voor tips.

Wat heb ik geleerd?

Ik heb geleerd dat zelf stroom afsluiten geeneens zo moeilijk hoeft te zijn. Als je even de tijd neemt om tips op te zoeken of te bellen weet je genoeg om het zelf te kunnen doen. Als student wist ik niet super veel van het ” op je zelf woon ” leventje en hoe je alles moest regelen, maar het is veel makkelijker als dat de meeste mensen denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten